وزیر آموزش و پرورش از تنظیم و ارسال طرح رتبه بندی معلمان در راستای ارتقاء معیشتی آن ها خبر داد و گفت: این لایحه ۳ هفته پیش به دولت ارسال شده است.

بسید محمد بطحایی که پیش از ظهر سه شنبه برای افتتاح مدرسه « شهدای دانایی» به روستای « حصار قاضی» ورامین سفر کرده بود، در پاسخ به سوالی در خصوص ارتقا وضع معیشتی فرهنگیان و برخی اعتراضات معلمان به وضعیت حقوقی خود گفت: طرح رتبه بندی معلمان تنظیم شده و لایحه آن آماده شده و ۳ هفته پیش به دولت رفته و در یکی از کمیسیون های دولت نیز در حال بررسی است، کلیات این طرح مصوب شده و در حال بررسی جزئیات آن هستند.

وی افزود: امیدوارم این طرح قبل از پایان سال ۹۷ تعیین تکلیف شود، چرا که مجلس نیز همراهی خوبی در این زمینه با دولت دارد و خود نمایندگان مجلس بسیار پیگیر این امر هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که شرایط اقتصادی کشور و نیز زمان بر بودن فرآیند نظام پرداخت ها در کشور عامل عدم تحقق افزایش پرداختی به معلمان تاکنون بوده است، گفت: پیش بینی می کنم، بسیار سریع شاهد تحقق رتبه بندی معلمان باشیم.

وی گفت: بر اساس طرح رتبه بندی فرهنگیان هم زمان با ارتقاء شایستگی آن ها شاهد اتفاقات خوبی در زمینه پرداخت به این قشر خواهیم بود و این رتبه بندی یک سرفصل جدیدی در حوزه شایستگی ها و نظام پرداخت به آن ها خواهد بود.

بطحایی اضافه کرد: وضعیت معیشت معلمان از گذشته یک مشکل مزمن در کشور ما بوده و متاسفانه این وضعیت در سطحی نیست، که آن ها بتوانند، به صورت کامل فکر و ذکر خود را صرف وضعیت دانش آموزان کنند، امروز شرایط اقتصادی یک معلم در حدی نیست، که بتواند یک زندگی معمولی داشته باشد و او مجبور به اختیار کردن شغل دوم و یا حتی سوم است، معلمی که مجبور به شغل دوم و سوم باشد، نیز حتما نمی تواند تمام انرژی خود را برای دانش آموز بگذارد.

کمک ناچیز مجامع بین المللی به تحصیل اتباع در ایران

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص مشکلات زیرساختی آموزش و پرورش با توجه به این که جمهوری اسلامی پذیرای نزدیک به ۵۰۰ هزار دانش آموز پناهنده در مدارس نیز هست، گفت: متاسفانه این مشکل برای همه دانش آموزان ما در کشور، اعم از ایرانی و خارجی وجود دارد و یکی از دلایل آن رشد سریع تعداد دانش آموزانی است، که ما در سال های اخیر شاهد بودیم، چرا که سرعت رشد ساخت فضا و زیرساخت در کشور ما از سرعت رشد تعداد دانش آموزان در کشور کم تر است.

وی گفت: البته این مسیر رو به بهبود است و امروز فضاهای آموزشی که به نظام آموزش و پرورش افزوده می شود، رشد کمی قابل توجهی داشته است، اما ما باید به سرعت خود در ساخت فضاهای آموزشی بیفزاییم، چرا که اگر این اتفاق رخ ندهد، فضاهایی که مستهلک می شوند، مرتبا به تعداد فضاهای نامطلوب و بدون شرایط ما می افزاید.

بطحایی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل و نیز نقش دولت افغانستان در افزایش فضای آموزشی در جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش نهادهای بین المللی در حد ۵۰۰ هزار دانش آموزی که ما امروز در کشور میزبانی می کنیم، نیست، متاسفانه مجامع بین المللی بیش از آن که کمک کنند، شعار داده و تبلیغات می کنند، ۲۰ درصد این ۵۰۰ هزار دانش آموز خارجی در شهرستان های استان تهران تحصیل می کنند، که نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان در همین شهرستان های استان تهران برای ما هزینه دارند، اما برای افتتاح همین مدرسه کمیساریای پناهندگان حدود ۳۰۰ میلیون کمک کرده است، که این مبالغ ناچیز است.

وی از مجامع بین المللی و نیز کشورهایی مانند افغانستان که اتباع آن ها در کشور ما تحصیل می کنند، خواست که کمک های خود را به پناهندگان بیشتر کنند و گفت: این کمک برای فرزندانی است، که از کشورهای دیگر در کشور ما مشغول تحصیل هستند.

Print Friendly, PDF & Email

این خبر را به اشتراک بگذارید :